Wednesday 8 June 2011

Walah walah walahhhh (2nd day)


Haloha para blogger...

hari kedua ni, adik-adik SEMESTI akan menjalani aktiviti yang agak lasak gak.. apa lagi, aktiviti out-door la kan.. adik-adik ni semua berkobar-kobar dengan semangat yang sangat tinggi.. dengan semua aktiviti yang dijalankan ni, semangat berpasukan dapat diterapkan disamping menerap nilai-nilai murni.. walaupun berlainan bangsa, tapi mereka ni boleh membantu antara 1 sama lain.. memang 1 Malaysia la.. :) pagi-pagi lagi adik-adik ni dah melakukan senaman pagi yang diketuai oleh fasi Anas.. senaman jawa la adik-adik ni perkenalkan.. dah kata dekat Morib kan, jawa mari 1.. hihihi... 

dang, mairah, iqa
sebelum adik-adik dilepaskan dengan aktiviti yang mencabar, dang amat mementingkan masa untuk adik-adik ni.. jadi memag seperti biasa akan mengingatkan mereka untuk CEPAT!! bukan apa, ni untuk melatih adik-adik supaya aktif dan cergas.. bukan la nak mendera ke, apa ke, tak ada niat pun.. hoho..


untuk aktiviti lasak ni, adik-adik dang lepaskan kepada fasi fikri untuk bagi taklimat... sbb lepas ni, memang bahaya kalau salah langkah, jadi adik-adik ni perlulah di beri taklimat untuk mengelakkan kemalangan.. :) dalam taklimat ni, adik-adik diberikan peringatan bagaimana untuk memakai peralatan dengan baik.. dalam aktiviti ni, adik-adik ni kena melalui 4 check point antaranya Bencana Alam, Spider Wape, Malam Kebudayaan dan Jumping Rope... nak tahu apa aktiviti yang adik-adik ni join, jom scroll bawah lagi..hihihi



sebelum tu, kena makan dulu... lunch time!!!! :)


tttaarraaaaaa..... inilah aktivitinya... menacabar kan?? 
ni salah 1 check point, Jumping Rope..




 untuk check point Bencana Alam, dang jaga dengan Bro Aben... kat sini, adik-adik ni kena melakukan aktiviti untuk menyelamatkan mangsa-mangsa yang dang inginkan.. contohnya, menyelamatkan mangsa patah tangan, patah kaki, mangsa dipatuk ular dan juga mangsa lemas atau dibunuh.. bukan apa, setiap arahan yang dikeluarkan adik-adik ni dah diberi talk dulu time pagi2 lagi oleh pihak hospital.. so, kat sini lah skill pengetahuan adik-adik dapat dipraktikkan... :)


patah kaki la gayanya... hoho

merawat mangsa patah tangan...
akntiviti yang mencabar juga adalah aktiviti di Spider Wape di mana check point Abg Roe dan Hajar.. mereka ni memang bertungkus lumus nak kumpulkan bintang terbanyak.. sebab sesiapa yang dapat melepaskan diri daripada tali-tali ni tanpa ada sebarang getaran akan diberikan ganjaran.... jadi, masing-masing dalam setiap kumpulan akan buat strategik untuk mencapaikannya... semua yang melakukan mempunyai pelbagai cara.. memang sporting habis adik-adik ni.. :) 



jadi, itulah untuk hari yang begitu memenatkan untuk adik-adik.. malam tu, berlangsungnya malam kebudayaan... semua membuat persembahan dengan baik la dang boleh katakan.. tapi tak kurang juga ada yang ke laut.. bak kata hattan dalam AF.. hihihi..


.......... bersambung ..........

peace ;p


4 comments:

PetakBunga said...

’(*v*)’..//”

Dang Intan Duka said...

sara:

hihihihihi.. :)


peace

Unknown said...

peace.. salam sukses =)

Dang Intan Duka said...

khairul anam:

thanks.. :)

peace