Sunday 22 July 2012

Puasa Pertama di Perantauan...

Haloha...

Alhamdullilah... Akhirnya selesai juga untuk hari pertama dalam berpuasa kali ni... Ingatkan sempatlah dang berbuka puasa di rumah sendiri tapi sebaliknya dang berbuka puasa di tempat dang belajar.. Kalau ikutkan, esok (ahad) adalah hari kuliah bermula untuk sesi intersesi tapi nak dijadikan cerita, CUTI la plak esok.. huhuhu.. Budak-budak rumah dang cakap cuti peristiwa sempena Terengganu menang Sukma 4 kali berturut-turut.. Adoi.. Kenapalah dang tak tahu berita ni awal-awal.. Kalau tak, sempatlah dang berbuka di rumah untuk puasa pertama ini...

Dalam kepala semasa on the way nak balik dungun, memang dah terbayang-bayang bahawa dang akan berbuka sorang-sorang je.. Sebabnya, dang sahaja yang ambil intersesi.. Yang lain tak join the club.. hohoho.. Dalam masa 1-2 bulan ni, dang kenalah bawa diri yang sunyi ni.. Tapi lain plak yang jadi.. Betul lah kata orang, lain yang dirancang, hanya Tuhan yang menentukan.. Untuk puasa pertama ni, dang telah berbuka puasa bersama dengan kenalan dang.. Bukan setakat tu sahaja, dengan keluarganya sekali.. Memang tak terkira la malunya dang time tu.. tapi nasib baiklah keluarga kenalan dang ni boleh tahan sportingnya.. So, tak ada lah malu sangat.. Dalam berbuka puasa tadi, tetiba hati dang rasa terharu dan sebak sebab dang teringat time dang berbuka puasa dengan keluarga dang dulu.. Sekarang ni, semuanya dah hidup jauh-jauh jadi susah sikit untuk berkumpul bersama.. huhuhu..

Inilah dugaan yang dang kena lalui dengan tabah.. Kepada keluarga kenalan dang, dang ucapkan jutaan terima kasih banyak-banyak sebab sudi menjemput dang berbuka puasa bersama-sama... Jasa kalian amat dang hargai.. 

Kepada insan tersayang iaitu Si Dia, dang ucapkan selamat bersahur nanti.. Jangan lupa baca niat.. :)



peace ;p

6 comments:

SoLy SoLicious said...

sme la kite..di perantauan ^^

Dang Intan Duka said...

soly solicious:

hohoho..
dugaan di bulan mulia.. :)



peace

Maslan Hasim said...

xpe tu kan salah satu ujian puasa.. :D

Dang Intan Duka said...

maslan hasim:

btl2..
mudah-mudahan dipermudahkan..
hihii


peace

Maslan Hasim said...

igt jnji kite tu..

Dang Intan Duka said...

maslan hasim:

baik.. hihihi



peace