Thursday 17 January 2013

Experience In The Audition.

Haloha...

Untuk kali ni dang nak kongsikan 1 pengalaman yang tidak dapat dilupakan.. Dari pengalaman ini, dang telah mencabar diri dang untuk lebih berani sahut cabaran dan berdepan dengan pihak luar.. Bila difikirkan balik, memang macam mimpi je.. Yela, selama ni ada je peluang tapi tak nak pula ambil.. huhuhu.. Bila dah jauh-jauh ni, mulalah nak mencuba semua.. hoho.. Bukan apa, tetiba rindu dengan suasana dan kedaan dulu..

Korang mesti fikir, apalah yang dang merepek ni kan ?? hehehe.. Ok2... Untuk pengatahuan semua, pada 22 hb Disember yang lepas, kiranya dah dua bulan perkara ni, dang ada mendapat satu panggilan sms untuk datang uji bakat bagi 1 rancangan yang disiarkan di TV9.. hahaha.. Mesti korang tak percayakan ?? Tapi itulah yang berlaku.. Rozi dan eton lah orang pertama yang tahu mengenai ini, sebab masa dang dapat mesej dari pihak TV3, kitaorang tengah siapkan tugasan terakhir sebelum study week.. hohoh..

Dang terima mesej tu lewat petang dah.. Bila dang baca je, dang mula terfikir, tiket balik kampung dah beli tapi 25 hb punya date.. Ini bermakna dang kena beli tiket lain.. Keluar lagi duit.. huhuhu.. Jadi, dang buat keputusan untuk beritahu kepada keluarga dang.. Kalau dorang izinkan dang pergi untuk uji bakat tu, bermakna dang akan sampailah pada masa yang dijanjikan.. Malam tu jugak, dang call mak dan ceritakan perkara sebenar... Dan secara rasminya, dang mendapat green light untuk uji bakat tu.. hehehe.. Yahooo.. Dalam kepala ni, dah mula fikir.. Apalah yang dang akan buat time tu ?? Nak pakai baju apa ?? Susah ke ?? Senang ke ?? Krew-krew macam mana ?? Semualah....... Jadi, dang curi sikit pengalaman dari kawan-lawan dang yang pernah pergi ujibakat di sana.. Terutama sekali dari Maria dan Awatif.. Dalam masa 1 jam, dang tanyakan semua yang berkaitan dengan uji bakat ni.. Dari segi pakaian, cara, apa yang perlu ada dan sebagainya... Oppss.. lupa plak nak bagi tahu, uji bakat tu untuk mencari Host / pengacara...

Esoknya, dang berangkatlah ke KL.. Sampai sahaja di KL (530 pagi, 22 hb), dang terus pergi ke rumah pak uda.. Tumpang rumah sedara untuk bersiap dan pak udalah yang hantar dang ke Sri Pentas.. Perasaaan time tu memang berdebar-debar sangat sebab dang tak buat pun apa-apa persiapan untuk uji bakat tu.. Dang hanya bekalkan pengalaman dang selama dang menuntut dulu sewaktu diploma... huhuhu.. Selebihnya adalah bertawakal...

Sampai sahaja di Sri Pentas, rasanya baru 2 kali dang kesana, memang meremang bulu roma... Tapi biasalah kena cool.. Dengan datangnya sorang-sorang, tak ada teman jalan terus ke tempat uji bakat tu.. Sampai kat ruang legar, dang tengok semua candidate yang datang memang meletop.. Semua dengan gaya tersendiri... Dan yang paling penting, dang seorang sahaja calon yang bertudung... Yang lain semua vogue, itu tak dapat dinafikan... Tapi dang anggap itu sebagai keunikkan dekat diri dang.. Lantaklah orang nak cakap apa, pandang apa, yang penting dang selesa... Lepas isi borang semua, dapat skrip, so tunggulah masa untuk di uji bakat.. Dari pukul 1130 pagi sampai 130 petang, dang tunggu untuk giliran dang.. Dang anggarkan seorang calon mengambil masa selama 30-45 minit seorang.. Dang adalah orang ke-7... hohoho..

Perasaan bila nama dipanggil untuk masuk ke bilik tu, memang berdebar.. Nasib baik semua krew yang ada dan host untuk rancangan tu sporting.. Jadi, tak adalah rasa janggal... Dan secara keseluruhannya, alhamdullilah.. Dang berjaya lepasi uji bakat itu... hehehehe... Pengalaman sewaktu uji bakat tu, dang rasa private.. Jadi, tak perlulah dang nak ceritakan.. Confidential... Maaf ye.. :D

Sekarang ni hanya menunggu panggilan je.. Pesanan penaja, kalau tak dapat pape panggilan dari akhir bulan Jan - awal bulan Feb, bermakna tak adalah rezeki dang.. Kalau dapat panggilan, ini bermakna... Korang pun  tahukan jawapannya... hahaha... Sekarang ni dang hanya berdoa, ada rezeki, adala.... Jika tak ada, ini dang ambil sebagai pengalaman dan tambah lagi list dalam resume dang... hahahah.. tak gitu ???
Kalau korang, berani ke pergi ?? haha,... Tercabar tak ??



Semoga perkara yang baik berlaku dalam hidup dang... Hope adalah rezeki tu nanti... Bukan apa, pengalaman atau peluang hanya datang sekali dalam hidup, terpulang pada kita nak sahut macam mana peluang tu.. Jika berani, baguslah... hehehe..

Terima kasih dang ucapkan kepada senior dang yang post mengenai uji bakat tu di FB, kalau tak dang pun tak berani nak ke depan dan dapat maklumat tu semua... Kepada keluarga dan Si Dia, terima kasih sebab faham akan minat dang dan sentiasa sokong dang dalam semua perkara yang dang lakukan.. 
Love U all so much !!!!!!!!!

Kini, hanya mampu berdoa dan bertawakal...
Amin..



peace ;p


2 comments:

Anonymous said...

hehe.. gudluck kak did~

Dang Intan Duka said...

anonymous:

thanks a lot...
muahahaha..


peace