Thursday, 9 February 2012

Rumah Pencen...

Haloha...

Setiap orang pasti mengidamkan untuk mempunyai rumah idaman mereka kan ??? Tak kiralah kecil atau besar, yang penting selesa dan memberikan ketenangan sewaktu di usia yang tua.. hehehe.. 

Soalan cepu emas untuk semua...
Korang dah beli rumah untuk masa depan korang ??? 

Dang ??? Dang belum lagi.. Belajar pun tak habis lagi, mana la nak ada duit beli rumah kan.. hihihi.. Tapi plan tu dah ada dalam kepala ni.. Target kena ada.. hihihi..

Begitu juga dengan keluarga dang.. Time cuti hari tu, dang berkesempatan menjenguk rumah keluarga dang yang baru.. Ayah cakap, duduk rumah tu tunggu pencen.. Sekarang ni kena merantau dulu.. Lagi pun, itu untuk jangka masa yang panjang kan.. Rumah yang baru ni dekat Melaka juga.. Kenapa Melaka??? Sebabnya ayah dang nak duduk dalam persekitaran kampung lagi.. Walaupun korang tengok ni rumah batu bukan rumah kampung tapi tak semestinya suasana tu tak ada ciri-ciri kampung kan.. hihihi.. Lagi pun, area melaka, rumah masih lagi murah dan berpatutan.. Secara tak langsung, boleh mengelakkan hidup dalam keadaan yang sentiasa jem je.. macam dekat KL.. hohoho

Sekarang ni pun, Melaka dah membangun.. Jadi, ayah dan mak selesa berada di situ.. Sedara-mara pun boleh juga jalan-jalan... Selain ziarah rumah dang, mereka boleh jalan-jalan ke melaka kan... Jadi, adalah tempat dorang menetap dari tidur kat hotel.. Tali persaudaraan pun tak kan renggang atau putus.. hihihi

Dang dapat merakam gambar luar je..
 Belah dalam rahsia.. hihihi


walaupun rumah kosong, halaman rumah kena sentiasa jaga.. :)



Bila dah jenguk rumah ni, barulah keluarga dang berangkat ke Sarawak...
Sekali sekala kena juga tengok rumah.. Takut ada masalah lain plak kan.. 
hihihi


peace ;p

6 comments:

Marya Hana said...

YES! cepat2 ah sikit ayah kau pencen, dapat dok melaka balik.. dekat sikit.. hihi..

syaz@rozelt said...

chanteqnya rumah baru~

Dang Intan Duka said...

syaz@rozelt:

thanks..
selamat pengantin baru..:p



peace

steffany daph said...

ada juga terlintas dlm fikiran ni nak beli rmh. hehe, duit tak cukup lagi. just fikir2 je. cantik yer rumah tu ^_^

Dang Intan Duka said...

marya hana:

sabar...
tgu lgi 6-7 tahun..
bru balik melaka..hihihi


peace

Dang Intan Duka said...

steffany daph:

bgus la klu mcm tu..
yg penting ada plan..:)
thanks..


peace