Wednesday 15 February 2012

PELABURAN.. Korang Bila Lagi ???

Haloha...

Kali ni dang nak tanyakan pendapat korang... Korang ada buat mana-mana pelaburan untuk masa depan ??? Atau korang tak terfikirkan lagi ??? Bagi dang, eloklah sekarang ni kita dah merancang untuk masa depan... Bukan apa, kita tak tahu keadaan kita akan datang.. Betul tak ??? 

Jadi, sebab itulah dang telah membuat satu pelaburan yang sah... Dang telah melabur dalam Skim Amanah Saham Bumiputera (ASB)... Dang sebelum ni tak amik port sangat tentang ni... Walaupun info ni dah lama dihebohkan kepada orang ramai.. Tapi bila pensyarah semester lepas, dalam subjek financial planning, dang kena brainwash tentang keperluan di hari tua, dang mula terfikirkannya.. Tapi still lagi wat dek.. huhuhu... Biasalah, masuk telinga kanan keluar telinga kiri... Cuti ni plak, Si Dia telah berhajat untuk membuka ASB dan menyarankan dang untuk membuka ASB bersama dengannya.. Dang kena berbincang dulu dengan mak ayah, jadi dang KIV membuat keputusan.. 

Hari ini, selepas membuat keputusan yang sewajarnya, dang telah berjaya membuka buku untuk pelaburan ini.. Alhamdullilah... Walaupun sikit, lama-lama jadi bukit kan... :)
Korang bila lagi ???


" BIJAK DAHULU, BIJAK SEKARANG... "
trademark ASB


peace ;p

4 comments:

Hafizin Jamil said...

aku tak de duit nak buat pelaburan..haha

haslinda said...

da lama plan nak buka akaun ASB ni, tp masih belum berkesempatan...
mmg penting pn menabung utk hari tua nnt :)

Dang Intan Duka said...

HJ:

hohoho..
xperlukan nilai yg byk..
hanya serendah RM1 je taw..heheh



peace

Dang Intan Duka said...

haslinda:

jgn tangguh2 lg...
nanti lama2 ada je alasan taw..
hohoho
buka sikit2 je dlu..
ada lebih, tambah..hihi


peace