Tuesday, 9 August 2011

Surat Cinta..

Haloha.. :)

Pagi-pagi lagi dang dah terima sepucuk surat cinta dari seseorang.. Nak menangis bila dapat tahu isi kandungan surat tu.. huhuhu.. Kalau korang yang dapat mesti korang pun serupa mcm dang.. Korang mesti tertanya-tanyakan surat cinta apa ?? dari sapa ?? apa isi kandungannya ??

Sudah seminggu dang tangguhkan untuk berjumpa Si Dia.. akhirnya hari ni menjadi saksi.. Dengan arahan dari ayah dang dan tak tertanggung lagi rasa untuk mengetahui apa yg berlaku, dang gagahkan juga untuk melangkah.. Sampai di destinasi, sementara menunggu giliran dang.. Dalam hati risau yang teramat sangat.. Hope semuanya baik-baik aje.. 

dang dikehendaki masuk ke bilik Si Dia.. Dengan senyuman yang terukir di wajahnya, membuatkan dang terasa lega.. Mungkin tak ada pape yang teruk berlaku.. dang hanya menunggu dan menurut sahaja apa yang Si Dia suruh lakukan.. Dang akur.. Selepas 10 minit, Si Dia menulis sesuatu di sekeping surat yang tertera nama dang.. Bila dang membacanya, dang dapat mengagak gerenti banyak yang Si Dia sarankan kepada dang.. Dang tak faham apa yang dituliskan.. Dalam pada itu, Si Dia sempat memberitahu,

 " Paru-paru kiri awak dijangkiti KUMAN.... " 

Daaammm !!! Terkejut yang teramat dang dengar.. hurm.... Keluar dari bilik Si Dia, dang terus menuju ke ruang menunggu untuk mendapatkan harta dang yang Si Dia akan berikan.. Memang banyak harta yang telah diwasiatkan.. Pelbagai bentuk, warna, saiz dan tak kira juga bau.... huhu.. Balik dalam keadaan yang lemah longlai...


p/s:
 Itulah surat cinta yang amat dang takutkan.. dari seorang Doktor... huhu.. 
dah la dang ni takut makan ubat.. :(



peace ;p

15 comments:

chiLleD...!! said...

xsuka mkn ubat jugak tp suka bau ubat..huhu

moga cepat sembuh..=)

haslinda said...

tak boleh takut2. mesti makan ubat macam yang doc arahkan kalau nak sembuh cepat k...

Marya Hana said...

bila mase kaw gi medical check up..?


take care mokcik.. !

Wanz Mejuez said...

uihhhhh dang kena makan ubat ni... jgn tk mkn plak yew...

Dang Intan Duka said...

chilled:

thanks..
bau ubat kadang2 boleh memualkan..huhu


peace

Dang Intan Duka said...

haslinda:

baek..
memang paksa diri ni time mkn ubat..
cuak plak makn ubat ni,...
dh lme tak mkn, jd mcm ni la..
huhu

peace

Dang Intan Duka said...

marya hana:

pagi td...
balik je tu yg trus on9 ni..
pg medical kena awl2..
nanti balik lambat...

thanks sifu..

peace

Dang Intan Duka said...

wan mujeuz:

mesti !! pasti !!
dh kena warning dgn ayah ni..hoho


peace

The Hussy said...

mesti mkn ubt k..bru bley baik,,semoga cpt sihat =)

The Hussy said...

mesti mkn ubt ok,,

kokser kokdam said...

syafakillah..
semoga Allah sembuh kan kamuu

makan ubat tu..
jago kesihatan iye

Dang Intan Duka said...

the hussy:

thanks.. semoga beransur pulih..
lama dh ni..huhu



peace

Dang Intan Duka said...

kokser kokdam:

terima kasih..
semoga Allah makbulkan doa itu..


peace

The Hussy said...

dayah,,pnah dok kem terendak? knl sy x?hayati,,dlu kita prnah berkawan,

Dang Intan Duka said...

the hussy:

pernah dulu..
dr darjah 1 hingga 2.. lebih kurang mcm tu la..
sy memang ada kawan nama hayati dulu time sekolah kat kem..
rasanya macam kenal...


peace