Tuesday, 16 August 2011

Uli-uli Tepung..

Haloha semua.. :)

Sudah lama dang menyepikan diri di bulan ini.. Disebabkan masalah kesihatan, jadi terpaksalah dang mengurangkan aktiviti yang dang selalu lakukan.. Sebagai salah satunya ialag berblogging.. Selama ni dang hanya sempat blogwalking jer.. Pape pun terima kesih kepada yang sudi dan sentiasa mengikuti perkembangan Mr. Bibi dang ni.. hihihi.. Kini, kesihatan dang makin pulih.. Terima kasih kepada rakan-rakan yang mendoakan kesihatan dang untuk kembali pulih seperti biasa.. Sayang korang !!! 

Dah setengah bulan kita menghadapi bulan puasa ni, dang pasti masing-masing berlumba-lumba untuk mempertingkatkan amalan.. :) Mana taknya, bila difikirkan balik, sempat lagi ke kita akan jumpa bulan keberkatan ni pada masa akan datang kan ?? Jadi, fikir-fikirkan..

Eh.. bertazkirah plak dang.. hihi.. Okey2.. Sekarang ni kita fokus apa yang dang nak kongsikan untuk entry kali ni... Setiap kali berbuka kalau tak ada kuih muih mesti tak sah kan ?? Betul tak ?? Kalau korang tak buat, gerenti korang akan beli kat bazar yang kat seberang jalan tu.. Sampai ke hari ni, dang tak pernah lagi menjejakkan kaki ke bazar.. Sebab tak brapa minat dan untuk mengelakkan dari membazir.. Puas mak dang pujuk untuk jenguk-jenguk kat bazar tu tapi hharraamm... hahha.. Memang wat bodoh je la.. Lagi pun dang ni memilih, bukan main beli je.. Boleh dikatakan cerewet dalam bab-bab makanan ni.. Dang lebih rela makan lauk ikan bilis sambal yang mak dang masak kat rumah dari makan ayam percik yang ada kat bazar tu.. hahha.. Dalam bab kuih muih lagi payah.. Memang dang akan perhati betul-betul.. Perhati apa ?? Faham-faham je la yer.. hahha

Jadi, disebabkan itulah dang hari ni dengan rasa berbangga telah membuat kuih buah melaka pada bulan puasa ni.. Bukan la ni 1st time dang buat cuma dah terlalu lama dang tak buat sejak tamatnya Sekolah Teknik Sepang dulu.. Dulu time amali je dang rajin buat kuih dan masak-masak bila kena waktu untuk ke dapur.. Itu pun sebab atas arahan guru.. hihi.. Sekarang ni jarang-jarang la buat kuih.. hihihi.. Alhamdullilah, skill dang tetap macam dulu walaupun saiz kuih tu agak kelakar sikit.. Nak buat kecil-kecil gula plak asyik terkeluar je, jadi terpaksalah buat dalam saiz duit 50 sen.. haha.. Ambik ko !!! Memang besar la jadinya.. Korang bayangkanlah macam mane.. hahha.. Bila dah buat tu, elok disedekahkan.. Jadi bila bagi orang tu, hope ok la.. Segan dowh kalau bagi kuih kat orang, tetiba terasa macam pelik plak kang.. Rupa dah 1 hal.. Malu nanti dang.. hahha... Bila berbuka je, rasa kuih melaka tu... 

Tip Top !!! 
Dah boleh kahwin bak kata mak dang.. hahha.. 
Lepas ni, ingat nak buat cucur badak plak.. Ntah buat, ntah tak.. hahha.. 
TUNGGU !!!!!

sumber google.. 


peace ;p

4 comments:

The Hussy said...

wlu sebeso 50sen..klu sedap kira terbaikkk lah..=D

Dang Intan Duka said...

the hussy:

hohoo.. yola kan..haha

peace

Syafiq Rosli said...

hehe..ada bakat ni..dah boleh buka bisnes kan

Dang Intan Duka said...

syafiq rosli:

hoho..
tak terfikir pun lagi..
hahah

peace