Saturday, 10 September 2011

Hujan di Melaka seperti Meratapi Pemergianku Ke Dungun..

Haloha..

Malam ni adalah malam yang sejuk.. Ia juga adalah malam terakhir dang bermalam di Melaka ni.. Esok pagi-pagi dang akan bertolak ke Dungun.. Dah lama sangat cuti, rasa berat je hati nak balik.. huhuhu.. 

Bila tengok balik list yang dah dibuat, dang terfikir macam mane la esok dang nak angkut semua beg ni ?? Beg baju, beg laptop, beg tangan, macam-macam beg lagi la.. Adoi !!!! Pening kpala.. 

Cik Dang oi, kau ingat sape yang nak hantar kau ke Dungun tu ??
Kalau dengan family, bolehlah kau angkut berlambak-lambak beg... 

Sekarang baru tahu, dulu kalau bawa beg, maen masuk je dalam boot kereta tapi sekarang berkira-kira.. Dulu kalau ayah hantar balik dungun, senyum memanjang je.. Tak kisah balik pukul brapa pun.. Tapi sekarang, balik kena naik bas.. Jadi pengikut setia bas Maraliner tak pun bas Transnasional.. Kena ikut masa bas.. Mula lah kena terpacak 30 minit awal, takut tertinggal bas.. Dulu, kalau balik tidur dalam kereta sampai tak ingat dunia tapi sekarang nak tidur dalam bas pun kena tidur-tidur ayam.. Takut barang hilang dan terlajak destinasi.. 

Walaupun dah setahun lebih dang dekat Dungun, tapi hati dang masih lagi belajar untuk menerima keadaan sekeliling.. Hurm.. 

Semoga perjalanan esok berjalan lancar..
Amin..


peace ;p

4 comments:

Wanz Mejuez said...

wahh balik UITM dungun ehh?? >_<

kos apa?

belajar leklok naaa. >_<

haslinda said...

semoga perjalanan kamu selamat :)

Dang Intan Duka said...

wanz mejuez:

aah..
dang belajar kat sana kos operation management..
thanks wanz..hihi


peace

Dang Intan Duka said...

haslinda:

thanks..
doakan dang ok..


peace