Thursday, 8 September 2011

Putus Di Pertengahan Jalan..

Haloha..

Dalam cuaca yang mendung sekarang ni di Melaka, begitu banyak perkara yang berlaku.. Dang jugak tak terlepas dari terkena panahan cuaca ini.. Maksud yang lebih tepat ialah perasaan yang dang alami.. Hurmm.. Ingatkan panas sepanjang hari, rupa-rupanya tetap hujan yang turun.. Semua yang berlaku hanya sekelip mata.. Sangat pantas dan cepat..

Sepatutnya hari ni, genap sebulan perkenalan dang dengan seseorang yang berjaya mencuri hati dang.. Cukuplah hanya sekadar korang taw, Mr. SH.. Tapi disebabkan tuduhan yang tak sepatutnya yang telah dilemparkan dekat dang, maka perhubungan ini telah terputus ketika usia yang masih muda.. Bukan ini yang dang minta, tapi bila ini yang terjadi.. Dang terpaksa terimanya.. 

Walaupun susah untuk dang melepaskan insan yang dang sayang, tapi bila Mr.SH dah buat keputusan melepaskan dang.. Dang sangat terkejut dan tak sangka benda ni jadi.. Kalau dah lepaskan, takpe.. Tapi yang dang tak puas hati, kenapa perlu ada maki-makian yang tak sepatutnya dang terima.. Bukan dang tak cuba untuk mempertahankan perhubungan ni, tapi Mr.SH tak bagi peluang langsung dekat dang untuk memberitahu penjelasan dang.. Betul kata orang, masa bercinta semua sedia terima seadanya.. Namun,bila ada masalah, yang jadi mangsa hanya seorang.. Bila dah jujur, benda lain plak yang jadi.. Dugaan.. Dugaan.. Aiiihhh.. Dang hanya ambil kata positif, semua yang berlaku pasti ada hikmahnya.. Dia bukan yang terbaik untuk dang.. Itu je yang dang pegang..

Prinsip dang senang.. 
Bila seseorang itu dah mengkhianati, dang tak kan terima semula.. 
Dang tak sanggup lagi disakiti.. 

Memang susah dan malu nak luahkan, sebab sakit tanggung sorang-sorang.. Tapi, nasib baiklah dang ada teman yang sentiasa bersama dang walau dalam apa keadaan sekali pun.. Hani, CK, dan MN.. terima kasih dang ucapkan sebab sentiasa bersama dang.. Sanggup dengar luahan sebak dari hati dang.. huhu

Hari ini juga, dang bermula dengan satu azam yang baru... 
Tidak akan sesekali menyesal dengan apa yang terjadi..
Chaiyok2 !!!


peace ;p


p/s: 
Maria dan Arin.. 
Sori beb.. Dang tak dapat nak kenalkan korang dgn teman dang.. 
Putus Di Pertengahan Jalan lagi.. :'(

8 comments:

haslinda said...

sabar ye Dang. Allah sedang merancang sesuatu yang lebih baik untuk kamu. percaya la. :)

Marya Hana said...

ohh, putos ke..? alamak.. its ok babe.. masih muda, kau carik ah yang terbaik eh.. >.< chaiyok! don't be sad.. tuhan nak temukan kau dengan org yg lebih baik..

Dang Intan Duka said...

haslinda:

hurm..
sentiasa tawakal dan byk berdoa..
semoga berjalan lancar..


peace

Dang Intan Duka said...

marya hana:

amin..
hope apa yg ko ckpkan tu termakbul..
sbb aku pun dah penat nk mencari je..
memang kadang2 sia2 je..hoho


peace

Cik Areen said...

aik?
alorh, tak sempat nak kenal lagik.
nvm, byk mas lagi kan.
blaja dlu eh.

Dang Intan Duka said...

cik areen:

xda rezeki..
orait beb..



peace

Deeba Debab said...

MN ?? saya rasa saya tahu. HAHA

Dang Intan Duka said...

deeba debab:

hahha..taw xpe..


peace