Friday 3 June 2011

Miss DID punya BLOG..

Hye!!! Apa khabar semua blogger?? Dang harap semua berada dalam keadaan sihat sejahtera, ok.. Dah lama dang tidak mengupdatekan diri kat Mr.Bubu ni (nama untuk blog)...Blog ni diberi nama Mr.Bubu kerana sedap di dengar dan senang di sebut.. :) bila korang ingt Mr.Bubu ni, korang pasti ingt kat dang..betul tak?? untuk pengetahuan semua, entry kali ni dang ingin menceritakan serba sedikit tentang Pemilik Mr. Bubu ni..hihihi.. iaitu tak lain dan tak bukan ialah,

DANG INTAN DUKA a.k.a MISS DID... :)
iaitu dang la..

bukan apa, dah lama dang dalam dunia blog, sejak blog dang "MENCARI ERTI SEBENAR" terpaksa dilupuskan jd dang amik langkah lain untuk bermula dari awl.. sebenarnya dalam dunia blog ni, dang belajar dari teman dang jugak.. time tu dang tengah menuntut dalam jurusan Seni Layar (Diploma) semester ke-5 dan kebetulan sedang berpraktikal kat Rumah Karya Citra under Erma Fatima, pengarah tersohor tu.. dalam kebosanan, dang tgk teman dang ni ralit je dengan laptop dia.. tup tup, dia sedang mengupdate blog.. dang tanya la mcm mane nak buat blog.. secara tak langsung, teman dang ni pun punyalah bersabar dengan dang ni dalam mengajar apa itu blog dan berblogging... :) teman dang tu tak lain dan tak bukan ialah Maria.. sekarang ni dia adalah salah seorang blogger yang sedang meningkat naik.. blog dia pun dah kuar kat majalah InTrend baru2 ni.. mau tahu siapa itu Maria, boleh lah jenguk ke laman dia.. kat sebelah tu ada link dia.. silalah jenguk dan follow sekali taw.. :) pape pun, terima kasih SIFU!!! dan untuk header blog dang ni pun, Sifu dang la yang buatkan.. :) korang semua dah tahu, mcm mane dang boleh terjebak dalam dunia blog ni kan.. 

jadi, sekarang ni tibalah masa dang kenalkan pemilik blog ni.. hihhi.. untuk nama samaran dalam dunia blog ni, dang menggunakan nama DANG INTAN DUKA.. atau singkatannya DID.. :) nama DID ini, dang dapat bila menceburkan diri dalam persatuan yang dang ceburi.. nak tahu persatuan apa?? nanti dang critakan ok?? sekarang ni, dang hanya nak crita yang ringkas2 je tentang dang.. :)

Nama diberi Nurhidayah.. Berstatus single sehingga ke hari ini, saat ini.. dilahirkan di Hospital Bersalin, Kuala Lumpur.. kira anak jati KL la... kini, menetap di Melaka dan keluarga pula menetap di Sarawak..hihi.. semasa sekolah rendah dang pernah menuntut ilmu di,
Sekolah Rendah Kem Terendak, Melaka
Sekolah Kebangsaan Selayang Jaya, Selangor
Sekolah Kebangsaan Sungai Ara, Pulau Pinang

kemudian untuk sekolah menengah pula, dang meneruskan ke 
Sekolah Menengah Bukit Jambul, Pulau Pinang
Sekolah Menengah Teknik Sepang, Selangor..

untuk seterusnya, dang berjaya melanjutkan pengajian ke peringkat Diploma dalam jurusan Seni Layar (Skrin) bertempat di UiTM Kampus Puncak Perdana, Shah Alam.. alhamdlh, selesai sahaja diploma, terus melanjutkan ke peringkat ijazah pula dalam jurusan Pengurusan Perniagaan (Operasi) di UiTM Kampus Dungun, Terengganu.. kini masih lagi dalam pengajian untuk meneruskan semester ke-3.. :) doakan dang berjaya dan dapat menjalani kehidupan untk peringkat seterusnya..

dang ialah anak sulung dari 4 beradik.. 
hobi ialah masak, berblogging, baca novel hasil karya Awang Murshid.. 
cita-cita?? masih lagi dalam membuat pilihan.. Insyaallah, akan mencapai walau mcm mane sekali pun..hihi.. sukakan warna Biru, Merah, Putih, Hitam, Coklet..
Tak suka pada binatang peliharaan mcm kucing, arnab dan seangkatan dgnnya.. takut + geli..
Seorang yang simple, pentingkan kekemasan, sangat sistematik, bercakap bila perlu, open minded 
dan yang paling utama ialah akan melaporkan setiap gerak geri pada keluarga tercinta..hihi 


 ok la.. tu je yang dang dapat kongsikan..
tunggu kan next entry.. :)

peace ;p




4 comments:

Marya Hana said...

yola dang.. hahahha.dangDUT.

ni entry terbaru tentang aku.
check it out.

http://syafiq-harddance94.blogspot.com/2011/06/top-10-blogger-kacak-n-cantik-pilihan.html

bye. leb u muah muah.

Dang Intan Duka said...

marya hana:

wah..makin meletop ek ko noks!!
hihihi
peace

suha said...

hai salam kenal (^_^)

Dang Intan Duka said...

suha:

haloha.. nice to meet u.. :)
peace