Saturday, 4 June 2011

Tulang Belakang Dang..

Hye semua.. 
Updated untuk hari ini.. :)

Dalam mood bercuti ni, dang tetiba rasa rindu dekat keluarga dang yang jauh di perantauan tu.. mana lagi kalau bukan berada di Kuching, Sarawak.. :) mesti teman-teman blogger tertanya-tanya kenapa dang dan yon iaitu adik dang yang kedua menetap kat melaka dan keluarga dang (mak ayah, dibah dan asyraaf) berada di sarawak kan.. untuk pengetahuan semua, ayah dang bekerja kat sana, jadi mak dan adik2 dang yang lain ikut la menetap di sarawak tu.. untuk dang dan yon, masing-masing dah besar.. lagi pun, dang kan sekarang menuntut kat dungun manakala yon plak tahun ni akan menghadapi STPM.. kira, selesai je exam dia nanti, dia pun akan menetap kat sana gak sementara tunggu keputusan keluar nanti.. :) 

dalam kesibukan dang uruskan rumah kat melaka ni, yon masih bergelut untuk siapkan tesis dia.. dang dekat rumah ni bukan duduk saja2 je ek... hihi.. setiap hari ada rutin tersendri.. mcm biasalah, bila along ada kat rumah ni, nama panggilan dang dalam adik bradik, semua kerja kena buat kan.. hoho.. memang jadi bibik terhormat di nusantara.. :) walau bagaimanapun, dang tak kisah sebab dang boleh up kan skit skill masak memasak ni..haha.. oopppss!!! terlebih sudah... bukan la nak banggakan diri, tapi dalam masak2 yang cincai2 untuk tekak adik bradik, lepas la gak.. kenyang la perut orang kata.. :)

sekarang ni dang hanya mengira detik untuk pulang ke sarawak.. jenguk2 keluarga di sana... untuk apa?? sambil menyelam minum air la kan.. bercuti la gak kat sana.. untuk hilangkan rasa rindu ni, hanya gambar je la sebagai peneman dang di sini.. :)

bersama ayah dan mak tercinta.. :)

kami 4 bradik yang nakal2 manja.. hihi

inilah dia Yon.. adik dang yang akan STPM tahun ni..

adik dang yang ketiga, Dibah.. sekarang ni dia ckp dia dah ChuBBy..hihi

bersama adik dang yang bongsu, Asyraaf dan mak ayah.. :)
itu sahaja yang dang nak kongsikan bersama teman-teman blogger dang pada hari ini.. :)
jadi, kepada teman-teman yang bersama keluarga tersayang, hargailah saat2 korang bersama keluarga, ok?? 
semoga hidup sentiasa di rahmati olehNya..


peace :p

2 comments:

Deeba Debab said...

awat letak gambar tuu?
xcun langsung. kalau org nk ngorat terus xjadi. Hihi ;)

dang intan duka said...

deeba debab:

hihihi
ok pe... tu yg klasik tu..
hoho

peace