Thursday 23 June 2011

Sirih Pulang Ke Gagang Siri III (2nd day)

Haloha semua... :)

untuk hari kedua ni, dang dan bersama rakan-rakan fasi terus menjalankan aktiviti yang disediakan... untuk kali ni lebih banyak LDK yang dijalankan... LDK yang dibuat memang memberikan adik-adik ni berfikir untuk jangka masa yang panjang.. dapat membuat keputusan dan memilih yang baik untuk menjalani kehidupan yang bakal adik-adik ni tempuh nanti.. selain itu, dalam aktiviti ini juga dapat meningkatkan keyakinan diri dalam diri adik-adik ni.. tapi dalam kumpulan dang, bila di provok barulah ada yang mahu bercakap.. myb masih malu-malu kot.. tapi itu tak menjadi masalah, walaupun adik-adik ni sedikit pasif tapi adik-adik ni memberikan komitmen yang tinggi.. :) itu pendapat dang dari segi adik-adik dalam group dang.. 

seperti biasa, pagi2 mesti kira kekuatan setiap kumpulan... :)

group dang dan amir...
salah 1 cara untuk tingkatkan diri adik-adik, dang suruh buat aktiviti kat dataran
pada petang tu plak, ada sukan yang dijalankan.. sukan ni hanya suka-suka untuk bagi adik-adik ni enjoy.. tak ada la terperap je dengan LDK kan.. bila buat aktiviti macam ni, adik-adik akan gembira. bukan tu sahaja, fasi-fasi pun turut HIGH semacam je sebab lebih happy dari adik-adik.. dah lama tak jumpa padang la katakan...hihihi.. adik-adik pun tgk pelik je npe la akak-akak dan abg-abg fasi ni lain mcm petang tu..hihi.. aktiviti yang dijalankan ialah:
cari gula-gula dalam tepung, 
makan jangan tak makan, 
siapa paling panjang??...

sementara tunggu adik-adik berkumpul, tak sah klu tak bergambar dlu.. :)
adik-adik bersatu padu... terbaek!!!
adik-adik perempuan pun tak kurang hebatnya... :)
ceria selalu.. :p
tepung menepung ni kalau tak ada, memang tak sah.. hihihi
selesai je sesi tepung menepung ni, berakhirlah aktiviti bersama adik-adik ni... malam tu, adik-adik ni kami bagi rest.. sbb apa?? malam tu, fasi-fasi semua ada jamuan makan malam.. wah.. tu yang terbaek.. bukan apa, jamuan ni adalah permintaan dari cikgu juga.. jadi, dang dan kawan-kawan hanya menurut je.. apa salahnya kan, baggi time dekat fasi plak untuk beramah mesra sesama fasi.. bukan senang nak berkumpul dengan bekas-bekas pelajar ni.. cara ni je untuk binding balik... walaupun dari pelbagai batch, tapi semuanya tetap happening dan bekerjasama dengan baik.. tak rugi dang join untuk program kali ni... :)

sempat lagi berborak-borak..
fasi lelaki amik alih untuk persediaan makanan.. hihi
ambil tempat masing-masing...
makan... dengan senyuman... :)
kusyuk gila Luqman mkn.. hahha
Sir Shah (berbaju hitam + specky) datang lambat...
barisan fasi perempuan cool je makan.. hihi
bergambar kenangan fasi-fasi Program Sirih Pulang Ke Gagang III
barisan belakang: hasnan, naza, amir, habib, dinie, pejal, kacang, amir
barisan tengah: Sir Shah, luqman, osman, ron, amar, zamir, arul, ulamak, hidayat, beng
barisan depan: raihan, naz, nadia, wanie, tqah, seri, dang, hani, bella

itulah kenangan yang dang tak dapat lupakan.. bukan apa, kali terakhir dang datang ke sekolah ni ialah selepas ambil sijil SPM dang.. lebih kurang dalam 5 tahun dah, dang tak jejak kan kaki.. hihi.. lama kan?? jadi, bila berkumpul macam ni, dang trasa tua sangat-sangat... hihi


peace ;p


.......... bersambung .........

No comments: