Saturday, 23 July 2011

Jagung !!! Jagung !!! Jagung !!!

Haloha... :)

selamat malam semua teman-teman blogger dang... untuk entry yang terakhir pada hari ni ialah dang nak kongsikan tentang JAGUNG.. pernah makan ?? tengok ?? hihihi.. bila dok kat Kuching ni, boleh dikatakan tiap-tiap minggu ada sahaja jagung dekat rumah dang ni.. nak cakap ada kebun, memang jauh sekali la kan.. ni semua gara-gara harga jagung dekat sini lagi murah dan bilangan nya pun banyak bila beli.. bila keluarga dang dah jumpa jagung ni, memang macam-macam dibuatnya.. antaranya ialah cekodok jagung dan jagung rebus.. peminat jagung la katakan.. dang ni kurang sikit makan buah-buahan.. hahaah... tak caya?? tanya la kawan-kawan rapat dang.. hoho.. kat sarawak ni, memang terkenal dengan jagung sebab rata-rata setiap rumah mesti ada pokok jagung.. tipula kalau tak ada.. memang dikatakan makanan ruji orang kat sini la.. dang pun pada mulanya tak percaya gak, tapi bila dah tengok sendiri dan melawat, memang penuh pokok jagung ditanam dekat rumah-rumah terutama sekali area kampung... :)

baru balik kebun kedai.. haha
goreng cekodok.. yum2 !! :)



jadi, selamat banyak-banyak makan jagung... hihihi.. 


peace ;p

8 comments:

Muhammad Khairul Fahmi said...

sedapnya...hihi

H.J said...

boleh jadi model jagung dah tu..hak3

abglan said...

he he he... jaga-jaga mkn jagung, kalau banyak sangat keng kuat kentut, he he

dang intan duka said...

muhammad khairul fahmi:

nak sikit??
nanti dtg sini, dang wat kan.. hoho

peace

dang intan duka said...

H.J:

boleh2.. dlm mimpi..
hahha

peace

dang intan duka said...

abglan:

ow..yeke??
baru dang tahu.. hahhaha
tp, memnag tiap2 hari kentut tu kan bgus..
hahha

peace

Deeba Debab said...

kuat kentut? HAHAHAHAHA along kentut busuk :P

dang intan duka said...

deeba debab:

ok pe.. tuk jg kesihatan gak tu..
hahaha
xpe, ko amik bau tu skng..nanti bile rindu senang..
hahhaha


peace