Monday, 25 July 2011

PANAHAN Udang Sambal Petai..

Haloha... :)

Gara-gara dah lama tak makan ulam petai, 4 hari yang lepas jiran dang ada bagi lauk udang sambal petai.. bila tengok je lauk tu terus semakin bernafsu untuk menjamah.. hoho.. bukan tak pernah makan sambal, cuma dah lama tak makan petai, jadi bila dah depan mata terus nnggaappp!!! sampai tak ingat dunia.. semua petai dang sapu.. huhuhu.. bila dah settle, wat rutin harian gogok gigi.. nanti kang mulut berbau plak kan.. so, better cegah dulu.. hahhaha.. boleh dikatakan rezeki tapi tetap ada natijahnya dari perbuatan dang tu...



sampai ke hari ni sejak makan lauk petai tu, tekak dang semakin perit.. gatal-gatal... bukan apa, dang sebenarnya pantang dengan ulam petai ni... dang tak boleh makan banyak-banyak sebab nanti dang akan sakit tekak dan akan pening.. sekarang dah kena habuan, terpaksa la dang terima.. sakit ni dah tahap suara pun dah jadi macam penyanyi rockers yang ada dekat CM tu.. huhuhu

bila la nak baik sakit ni... hope cepat la sembuh.. :( masih lagi berfikiran positif, pasti ada hikmah nya.. huhu.. jadi peringatan kepada semua, jangan makan terlalu mengikut nafsu nanti jadi macam dang ni.. hohoho


peace ;p

6 comments:

akhirnya... said...

wahh tliurnya sambal udang nie (",) nyum2.. cian dang intan.. ermm moga cpt sembuh (",)

Lizzie Yasmin said...

bukan elergi sebab udang ke? Kalau Lyz sebab seafood jd sakit tekak dan bengkak..

dang intan duka said...

akhirnya:

sedap..
huhuhu...tp sakit plak..
hoho
thanks.. :)

peace

dang intan duka said...

lizzie yasmin:

tu pun salah 1 gak..
tp tetap petai gak bg dang..

peace

abglan said...

Rasa nak kuar air mata tengok sambal udang petai nih... hu hu (teringat cinta lama! waka ka ka ...!!)

Dang Intan Duka said...

abglan:

la...ciannya..
xpe, bila temu cinta baru jgn mkn sambal petai yer..
hahah

peace