Saturday, 23 July 2011

Kenduri Lagi sebelum tibanya RAMADHAN..

Haloha... :) 
baru ada masa untuk update Mr.Bibi ni.. bila penat, memang blogwalking je la yang dapat dang lakukan.. so, teruskan membaca aktiviti-aktiviti terbaru dari dang.. hihihi

Jumaat yang lalu, dang dan keluarga (mak, deeba dan asyraaf) berkesempatan untuk menerima jemputan kenduri doa selamat yang diadakan dekat rumah Auntie Ani, kawan mak dang dan juga merupakan salah seorang penjaga dang masa dang kecil dulu.. time sekolah tadika.. rumah auntie pun tak jauh, dalam kem ni gak... lebih kurang 5 mminit je kalau naik kereta.. kalau jalan kaki lebih kurang 10 minit.. hihi.. korang fikir la sendri kan, betapa dekatnya rumah dang dan juga rumah auntie.. hihihi..

sebelum Ramadhan tiba, kenduri doa selamat akan dilakukan seperti biasa.. bukan la wajib tapi bila ada rezeki lebih, semua orang tak akan melepaskan buat kenduri ni kan.. walaupun hanya secara kecil-kecilan sahaja.. auntie Ani jemput orang perempuan sahaja.. so, dang memang sah-sah la dialu-alukan.. hihi... semuanya berjalan lancar walaupun hujan turun dengan lebatnya.. sampaikan letrik terputus jugak la.. dengan petir sambar menyambar.. takut gak dang... tapi tak lama pun letrik terputus, kejap je.. Alhamdullilah.. 

selepas selesai bacaan yassin, mulalah dengan sesi menjamu selera.. menu untuk hari tu ialah LAKSA SARAWAK.. ni kali kedua dang makan.. not bad !! hohoho... seperti biasa, dang, deeba dan anak-anak auntie Ani iaitu FIFI dan MIMI kena serve dulu tetamu-tetamu yang hadir... memang kerja tuan rumah kan.. dang dan deeba membantu dorang je... tolong menolong kan membawa berkat.. hihi... kemudian, bila keadaan dah cool sikit, barulah turn orang dapur menjamu selera... makan-makan !!! :)

dang dan Fifi.. sebaya dengan dang.. teman masa tadika... :)

Mimi (kakak kepada Fifi), dang dan Fifi... :)
kepada mana-mana keluarga kawan-kawan dang, sempat lagi untuk buat kenduri.. buat dekat surau pun dah ok, asalkan niat yang betul... :) selamat beramal semua.... !!!! jangan lupa jemput dang... hihihi


peace ;p


2 comments:

Syazwan Che Deraman said...

soalan yang bagus..
nanti saya citer ye.

have a good day ;)

dang intan duka said...

syazwan che deraman:

orait.. dang tgu entry tu nanti.. :)
thanks..

nyte2..

peace