Monday, 11 July 2011

Selesaikan hajat yang tertangguh..

Haloha... :)

Jumaat yang lepas, hajat mak dang telah terlaksana dengan kenduri yang dibuat.. kenduri tahlil kecil-kecilan jer.. mak dang hanya menjemput pihak wanita.... nak jemput pihak lelaki, tak kesampaian sebab masing-masing kena standby dalam menjaga keamanan penduduk... npe korang semua terkejut?? apa?? ingat kenduri dang nak bertunang ke?? hihih.. tu lambat lagi.. calon pun tak ada nak tunang dengan sapa plak kan.. lain la macam SIFU DANG, tunggu masa je.. hihihi... ok3.. berbalik pada crita asal.. tujuan kenduri ni dibuat ialah, ni salah satu hajat mak dang tahun ni.. lagi pun adik-adik dang tahun ni akan menjalani peperiksaan yang besar, sorang akan menduduki PMR dan sorang lagi akan menduduki STPM.. lagi pun, bulan Ramadhan pun nak dekat kan.. so, apa salahnya buat sikit kenduri.. :)

menu untuk kenduri ni lain dari yang lain iaitu LAKSA SARAWAK.. inilah 1st time dang akan merasa laksa sarawak.. hoho.. untuk kali ni, mak dang tak masak tapi menempah laksa sarawak ni.. bukan apa, tak yakin lagi nak memasak dalam kuantiti yang banyak.. :) bila dang merasa laksa ni, ppeerrgghh!! tekak dang dapat menerimanya dengan baik.. :) tapi dang tak boleh makan banyak-banyak sebab cepat muak.. hihi.. selain laksa, kuih-muih, puding jugak siap terhidang...

sebelum jemputan sampai, sempat lagi dang dan deeba berfoto..



seperti biasa, tugas dang kalau ada kenduri dekat rumah, kerja basuh membasuh ni akan serahkan pada dang.. hihihi... 


bila selesai semuanya, apa lagi tersandar... bukan nak menunjukkan dang ni rajin buat kerja ek.. hahhaha




peace ;p

2 comments:

Marya Hana said...

haah, aku tggu mase je. sape masok minang dlu die ah dapat.... :p kahkah

sampai terbongkang kau cuci pinggan. wakkakaka

dang intan duka said...

marya hana:

wah..jgn ko punya ex udah...
hahahha

taw xpe..penat dowh..
hhahha